wtorek, 13 maja 2014

ROLADA Z BITĄ ŚMIETANĄ I GALARETKĄ



Ta rolada to mój smak z dzieciństwa... Moja babcia zawsze ją kupowała i nam przynosiła, a ja mogłam zjeść całą sama, tak bardzo mi smakowała. Na szczęście moja siostra wtedy wydziwiała z jedzeniem różnych rzeczy i nie lubiła bitej śmietany, więc dla mnie było jeszcze więcej tego smakołyku :)
Spróbowałam odtworzyć ten smak i zrobiłam tą roladę. Muszę przyznać, że smakuje identycznie jak ta, którą zapamiętałam z dzieciństwa, a może nawet i lepiej. Tamta była z cukierni to wiadomo, że były w niej pewnie jeszcze jakieś ulepszacze.
Zachęcam do spróbowania, bo wbrew pozorom robi się ją bardzo szybko, tylko trzeba być przygotowanym z galaretką wcześniej. Zamiast galaretki można użyć też świeżych owoców albo np. kawałków czekolady :)


Potrzebne:
4 jajka
opakowanie cukru waniliowego
100gram cukru
5 łyżek mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
duży kubek śmietany 30%
2 śmietanfixy
5 łyżek cukru
gotowa galaretka
cukier puder do posypania


1. Żółtka oddzielamy od białek













2. Ubijamy na sztywno białka ze 100gram cukru i cukrem waniliowym












3. Roztrzepane żółtka delikatnie mieszamy z ubitymi białkami - używamy do tego łyżki albo szpatułki











4. Dodajemy przesianą mąkę pszenna i ziemniaczaną, mieszamy łyżką albo szpatułką












5. Ciasto wylewamy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę  z piekarnika i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200stopni przez 10min











6. Kuchenna ścierkę posypujemy przesianym cukrem pudrem. Wykładamy na nią jeszcze gorący upieczony biszkopt











7. Wierzch biszkoptu posypujemy przesianym cukrem pudrem, zwijamy w rulon i zostawiamy tak do ostygnięcia











8. Ubijamy bitą śmietanę, pod koniec dodajemy 5 łyżek cukru wymieszanego ze śmietanfixami i ubijamy jeszcze do sztywności











9. Ostudzone ciasto rozwijamy i smarujemy bitą śmietaną i wykładamy pokrojoną na kawałki galaretką












10. Zwijamy w rulon i posypujemy na wierzchu przesianym cukrem pudrem














Smacznego!

I jeszcze mój mały pomocnik i obserwator, który mam nadzieję, że kiedyś też będzie mógł powiedzieć, że ta rolada to smak jego dzieciństwa :)


2 komentarze:

  1. Kusi mnie, by ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mysle ze kiedys sprobuje to zrobic z mama :D

    Tinaa-Tinaaa.blogspot.com
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *