poniedziałek, 17 marca 2014

CIASTO Z BITA ŚMIETANĄ I KARMELEM


Chcąc wypróbować mój nowy mikser (huuraa! :) ) postanowiłam zrobić jakieś ciasto. Na zbyciu miałam śmietanę 30% i puszkę masy korówkowej, więc poszukałam trochę w internecie i zainspirowałam się innymi przepisami, trochę je modyfikując - do ciasta miodowego dodałam więcej mleka, tak żeby miało ono konsystencję ciasta biszkoptowego, żeby samo ładnie się wylało do formy :)
Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień, jak postoi trochę w lodówce.
Tutaj są produkty których użyłam:


Potrzebne: 
500 gram mąki tortowej
130 gram margaryny np. Palma
2 jajka
200 gram cukru pudru
2 łyżki miodu
1 łyżka kakao
3/4 szklanki ciepłego mleka
2 łyżeczki sody
masa krówkowa

duże opakowanie śmietany 30%
2 fixy do śmietany
3 łyżki cukru pudru


1. Miksujemy ze sobą mąkę, cukier, sodę, jajka, i kakao












2. Dodajemy miód, mleko i margarynę pokrojoną na kawałki












3. Do formy wysmarowanej masłem i posypanej mąką ( albo wyłożonej papierem do pieczenia) przelewamy ciasto i pieczemy przez ok 30min w piekarniku nagrzanym do 180stopni.










4. Wystudzone ciasto przekrawamy na 2 blaty












5. W miseczce mieszamy 3 łyżki cukru pudru z 2 śmietan-fixami












6. Ubijamy śmietanę na sztywno i pod koniec dosypujemy mieszankę cukru z fixami, miksujemy do uzyskania sztywnej bitej śmietany










7. Blat ciasta smarujemy śmietaną













8. Przykrywamy drugim blatem ciasta i smarujemy wierzch masą korówkową













Smacznego!
 

3 komentarze:

  1. nie mówi sie blat tylko płat ciasta a i przy okazji zawsze pisz ile trzeba śmietany 30 bo są różne duże opakowania a nie z każdego na tyle cukru pudru i usztyfniacza (fix) wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówi się blat - specjalistko od języka polskiego !!!

      Usuń
  2. Nie mówi się "usztyfniacz" tylko usztywniacz. poza tym , tyle ile dasz to będziesz miała, czy to 250 ml, czy 500 Ciebie. Pytanie delikatnie mówiąc - dziwne. To na tyle. Co do autorki przepisu: ciasto świetne, proste. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *