środa, 26 marca 2014

MOJA WERSJA BANANOFEE


Już dawno temu odkryłam bananofee, pyszne deser łączący w sobie banany i karmel, który można jeszcze ozdobić bitą śmietaną. Ponieważ lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać przepisy po swojemu, dzisiaj postanowiłam go trochę odmienić i dodałam na wierzch warstwę czekolady... wyszło przepysznie, razem z mężem stwierdziliśmy, że smakuje lepiej niż oryginalne bananofee :) Tak więc zapraszam do próbowania mojej wersji. Ciasto jest naprawdę bardzo smaczne i dziecinnie proste :)


Potrzebne:
 200gram herbatników
200gram miękkiego masła
2 banany
puszka masy karmelowej
czekolada mleczna i gorzka

1. Mielimy herbatniki w blenderze (można ręcznie rozkruszyć)











2. W misce ugniatamy ręką zmielone herbatniki z ok 3/4 kostki masła, tak żeby się dobrze ze sobą połączyły










3. Wykładamy ciastem formę do tarty












4. Pieczemy ok 10min w piekarniku rozgrzanym do 180stopni











 

5. W czasie kiedy ciasto się piecze, czekoladę razem z 1/4 kostki masła rozpuszczamy w kąpieli wodnej










6. Na ciasto wykładamy pokrojonego w plasterki banana











 

7. Przykrywamy karmelem












8. Na wierzch rozsmarowujemy rozpuszczoną czekoladę i wkładamy do lodówki co najmniej na godzinę, żeby czekolada zastygła











Smacznego!

1 komentarz:

  1. super, muszę wypróbować, bo wszystkie składniki bardzo przeze mnie są lubiane, już wiem, że to będzie pychotka :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *